Som bilejer er der mange ting, der går gennem ens hoved når man hører en lille lyd fra motorrummet eller knirken og knagen fra undervognen, dørene eller kølerhjelmen. Det er en bilejers største frygt, at den elskede bil ikke kommer igennem sit næste syn, og en af de største syndere er rust i undervognen. Derfor bør man som nylig bilejer sørge for at få en undervognsbehandling af ens bil umiddelbart efter købet, uanset om det er fra fabrikken eller en privat sælger. De nyere biler, der ankommer til Danmark lige fra fabrikkerne er ikke undervognsbehandlet, hvilket vil sige at de endnu ikke er modstandsdygtige overfor Danmarks veje.
Især i vinterhalvåret kan sne, slud og vejsalt virkelig tære på en bils undervogn i en sådan grad, at den opnår uoprettelig status, hvilket bestemt ikke er noget man ønsker som bilejer, da der ofte ikke kun er tale om et køretøj, men en hobby. Ordet undervognsbehandling snyder lidt, for hos Ølholm Suvo & Autocenter er det ikke kun undervognen, der får en god behandling, men også hulrum, døre, inderskærme, motorrum osv. Derfor kan man efter endt besøg hos bildoktoren køre med god samvittighed i al slags vejr med sin nyligt beskyttede bil.
Det duer ikke med kun én undervognsbehandling
Ligesom med alt andet foregår der slid på bilens undervogn, dette kan være i forbindelse med vejens belægning, sne, slud og regn samt vejsalt og grus. Alle disse ting hober sig op under bilen og er med til at slide på den belægning en undervognsbehandling giver. Derfor kan man ikke blot få foretaget en undervognsbehandling en enkelt gang og tro man har sikret bilen fremover for altid. Det anbefales at man får en undervognsbehandling som minimum én gang om året, helst to, da denne kan trænge til en forfriskende omgang efter vinteren er slut omkring marts måned og en forebyggende omkring november.
Derudover bør man tænke på at rådføre sig med ens lokale autocenter, da man her vil få en grundig vejledning i, hvordan man bør tænke over bilens tilstand, dette kan være i forhold til vedligeholdelse af andre ting end blot at få en undervognsbehandling, der kan være tale om rust på bærende dele, hvilket også er en af de elementer, der gør at bilen eventuelt ikke går igennem ved næste syn. Derudover bør man altid sikre sig den bedst mulige beskyttelse i forbindelse med sin undervognsbehandling.