Bruger du almindeligvis et e-faktureringsprogram til at oprette og behandle dine fakturaer? Så kan det måske være en smule irriterende, hvis en kunde forlanger en faktura pr. brev. Det sker med garanti ikke særlig tit, da de fleste virksomheder foretrækker e-fakturaer, hvilket sikkert også er derfor, du har valgt netop dén løsning. Men siger du nej, hvis en kunde forlanger noget andet? Formodentlig ikke. Så har du i stedet valget i mellem selv at bruge tid på at udskrive, frankere og poste, eller du kan lade FakturaService.dk om det.
Når du er kunde på siden, er der alle muligheder for fakturering. Så hvis du får en kunde, der absolut forventer noget pr. post – eller hvis du selv foretrækker det på dén måde, men egentlig ikke har tid, kan FakturaService gøre det for dig. Det er en stor fordel, at hele fakturaadministrationen forbliver samlet ét sted for den bedste overskuelighed.
Det kan være gratis for dig
FakturaService tager 11 kr. + 1 kr. i tillæg pr. side for udprintning og afsendelse. Det betyder dog ikke, at det nødvendigvis behøver være en ekstra udgift for dig. Du kan tillægge fakturaen et fakturagebyr. Det er meget normalt at gøre på den måde, hvis kunden foretrækker eller forlanger, at fakturaen skal sendes i postformat frem for online.
Billigere end at gøre det selv
Hvis du er en af dem, der plejer at postfakturere selv, kan det muligvis også betale sig for dig at udlicitere den arbejdsopgave. Det kan nemlig være billigere for at bruge FakturaService. Bare prøv at regn ud, hvad det vil koste at sende én faktura i forhold til udprintning, papir, kuvert, porto og evt. løn. Det kan de færreste klare for under 11 kr.
Derudover skal bruge tid på at finde en postkasse eller tage på posthuset for at afsende fakturaen. Hvis du vælger at samle sammen og sende én gang om ugen, vil der i stedet være forskellige leveringstider på dine fakturaer, hvilket ikke er at foretrække. De fleste er bekendte med, at troværdighed kommer af konsekvens. Den samme konsekvens som gør sig gældende for levering af varen og udformning af fakturaen, gør sig også gældende i forhold til levering af faktura og betalingsfrist.
Derfor er det også kun en ekstra fordel, at det er dig, der kommer til at stå som afsender. Kunden vil altså ikke engang vide, at fakturaen er sendt andesteds fra. Hvis adressen på kunden er forkert eller ændret, vil det også være dig selv, der modtager fakturaen, når den sendes tilbage til modtager.